20 Mayıs 2016 Cuma

ŞEKER ADAMCA

Dinle sevgili
Rakımdan bir yudum da sen al ve beni iyi dinle sevgili.
biliyorum, alıştın benim çiçek kokan aşk kokan satırlarıma şiirlerime ama bugün umutlu, çiçekli, böcekli, aşklı meşkli yazılar yazmayacağım için sakın ha kızmayasın bana. Bu akşam belki hayal kırıklığı ile bu yazdıklarımı okuyup bitireceksin. İçinde fazla aşk kelimesi bulamayacağın için,haksız da sayılmazsın; Bu akşam dünyanın en kirli ve sidikli sokakları olacak satırlarımda. Sonra gencecik kızların yarı karanlık batakhane masalarında meze oluşları
Dinle sevgili savaş meydanlarında barut ve kan kokusu vardır. Bu akşam yazdıklarımda ,tecavüze uğrayan sokak çocukları, mezarlıklar dolusu ölü kadınlar.Polis jopunun altında hakkını arayan işçiler memurlar ve üniversiteli gençler, Şerefsizler yüzünden yakılmış ve yıkılmış kentler, terk edilmiş köyler, son eroini cami tuvaletinde damarında patlatan kimliksizler, travesti küfürü, fahişe pazarlığı yazılar yazıp paylaşacağım bu akşam. Evet bu akşam düşüncemin suçlusu olacağım, kabul ediyorum.

Rakımdan bir yudum da sen al ve beni iyi dinle sevgili.
bu akşam düşüncemin suçlusuyum, kabul ediyorum. fakat sen de bana hak ver. beyaz mendillere kırmızı göz yaşları silenler benim eserim değil. Milyonlarca köle çocuk, fabrikalarda, fuhuş evlerinde, sokaklardalar ve onlar benim eserim değil. Bu akşam açlığı, kuraklığı, hastalıkları, hapishaneleri, idam sehpalarını, hastane odalarını, omuzlarda taşınan çocuk tabutlarını ben sadece yazacağım ve yazıyorum, yapan ben değilim. Pencereler kapalı, kapılar sürgülü, herkes dilini silah yapmış ağzında. her sözcükle bir insan vuruluyor yada tutuklanıyor. sevginin olmadığı cehennemleri cennet bellemişler. dualar dua değil bildiğin tanrı ile pazarlık. bu akşam bunları sadece yazıyorum yapan ben değilim. Biraz gülmeye kalksam ya bir ağaç kesiliyor, ya bir hayvan öldürülüyor ya da bir insan kayboluyor göz bebeklerimizde. biraz gülmeye kalksam zehir zıkkım oluyor yaşananlar bana.

Rakımdan bir yudum da sen al ve beni iyi dinle sevgili.
sokaklardan geliyorum ben, o sokakların en acımasız zamanlarından geliyorum. Haklı haksız olduğuna bakılmaksızın yapılan sorgulardan, takiplerden, ihbarlardan, yalanlardan ve talanlardan geliyorum. Yaralarımı iyi kötü bilirsin. Dilim eğer sokağın diliyse bu akşam, yüreğimin tavanı olmadığındandır. Dilim eğer diline benzemiyorsa bu akşam, yaşadığım bu ülkede olan bitenlere daha fazla duyarsız kalmak istemediğimdendir. Bilirsin hiç sınırlarım olmadı benim, elimde gururla salladığım bir bayrağım var sadece. ha evet hiçbir toprağın uğruna ölemedim tek suçum bu. Bütün dinlerin ve milletlerin katliamları ve yaptıkları pislikleri ile övündükleri bir kereden bir şey olmaz dedikleri bu lanet dünyada Onların dinlerine göre dinsiz ve işe yaramaz adamın tekiyim. Sokaklardan geliyorum ben. gündüzleri gördüklerimdendir geceleri rahat rahat uyuyamam. Bakma benim bu akşam yazdıklarıma aslında korkağın tekiyim. yaşamaktan en çok korkan benimdir. doğum günlerimdeki alkışlar öldürür beni. üfürdüğüm her mum ömrümden sönen bir ışıktır. bilmezler.

Rakımdan bir yudum da sen al ve beni iyi dinle sevgili
ben bunları zaman zaman yazmaya devam edeceğim,belki de sen de bana kızmaya başlar ve devam edersin,olsun. Ben seni öpeceğim, sen beni yaşatacaksın, ben kaçacağım kendimden, sen beni bulup geri getireceksin. Evet aşk şiirleri de yazacağım aşk üzerine sözlerde, yazılarda ama arada bu düzenin çarkına da söveceğim, Bu arada sen rakımızı dolduracaksın. başka yolu yok mudur dersen yoktur sevgili, yeryüzünde her çocuğun dudağında bir parça gülücük açana kadar başka yolu yoktur...

Şimdi son yudumu bana bırak, hak ettim sanırım...

Yüksel ŞEKER

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder